In tijden van corona vinden therapeuten en cliënten mekaar op de digitale weg

De ambulante GGZ-sector houdt contact dankzij telefoon, chat en beeldbellen. Een dubbelinterview met Anne Roekens en Friek Van Zundert.

Werken aan onze veerkracht in tijden van crisis

Online platform De ZorgSamen ondersteunt Zorgverstrekkers. Interview over het initiatief met dr. Olivia Cools.

Ook tijdens de coronacrisis draait de psychische hulpverlening verder: cliënten getuigen

Mensen met psychische problemen getuigen over de hulpverlening vanuit de ambulante GGZ in tijden van corona.

Getuigenissen van hulpverleners uit de ambulante GGZ

Hulpverleners uit de CGG, psychosociale revalidatiecentra en mobiele herstelteams getuigen.

Wellweb legt verbinding tussen Tele-Onthaal of Awel en vervolgzorg door een CGG

De telefonische hulpdiensten Tele-Onthaal en Awel linken door naar de Centra voor Geestelijke Gezondheidszorg.

De coronacrisis brengt bij mensen competenties naar boven die we voorheen niet kenden

Interview met Paul Windey, afscheidnemend voorzitter Nationale Arbeidsraad

Contact houden met je familieleden in het WZC? Dat doe je zo!

In Vlaanderen zien we dat heel wat creatievelingen ingenieuze oplossingen bedenken om de bewoners van de woonzorgcentra te kunnen blijven spreken.

Preventie: investeren en connecteren

Margot Cloet
Editoriaal – Zorgwijzer 90

“Wij begrijpen uw keuze niet om te besparen in zorg en welzijn”

Vier grote werkgeversorganisaties binnen zorg en welzijn zijn ontzettend bezorgd over de besparingen. Ze schreven een brief aan Jan Jambon: “Een goed beleid op het vlak van welzijn en zorg is de hoeksteen van een warm Vlaanderen. Dit vereist investeringen, geen besparingen.”

Toegankelijke gezondheidszorg; een gedeelde verantwoordelijkheid

Margot Cloet
Editoriaal – Zorgwijzer 89